25/7/12

Κρητικό.. Αεράκι

       





Η Κρήτη είναι το μεγαλύτερο νησί της Ελλάδας και το
5ο μεγαλύτερο στη Μεσόγειο. Βρίσκεται στο νότιο άκρο του Αιγαίου πελάγους του οποίου και αποτελεί και φυσικό όριο. Πρωτεύουσα καθώς και μεγαλύτερη πόλη της είναι το Ηράκλειο.
Με βάση την μυθολογία ακόμα και μέχρι σήμερα δεν ξέρουμε με βεβαιότητα την προέλευση της λέξης Κρήτη .






Υπάρχουν διάφορες εικασίες κατά τις οποίες το όνομα το πήρε από την σύζυγο του βασιλιά Μίνωα που ονομαζόταν Κρήτη ή από μία από τις νύμφες που παντρεύτηκε ο Δίας Άμμων. Ακόμα λέγεται, οτι ο γιος του Δία και της νύμφης Ίδας ο Κρης , να έχει δώσει το όνομα του στην Κρήτη, ειδικά αφού το υψηλότερο βουνό του νησιού φέρει το όνομα της μητέρας του.

Στην Κρήτη γεννήθηκε ένας από τους πρώτους πολιτισμούς της Ευρώπης, ο Μινωικός (
3000 π.Χ.-1.400 π.Χ.)


Οι γυναίκες της Κρήτης δεν είναι αμέτοχες στις αγροτικές δουλειές. Βρίσκεται δίπλα στον άντρα, όχι μόνο για το όργωμα και τη σπορά, αλλά και για την ελαιοσυλλογή, τον θερισμό, τον αλωνισμό, καθώς και την συλλογή καρπών και διάφορων προϊόντων.

Οι κρητικοπούλες κάτω από τον καλοκαιριάτικο ήλιο μετατρέπουν την δουλειά σε τραγούδι και ο ιδρώτας τους ποτίζει τη γη ως δροσοσταλίδες και την βοηθούν στην ευφορία της.






Οι γυναίκες ασχολούνται ακόμα με την ΥΦΑΝΤΙΚΗ, το ΚΕΝΤΗΜΑ και την ΔΑΝΤΕΛΟΠΛΕΚΤΙΚΗ τέχνη.

Η υφαντική τέχνη ξεκινά από τους μινωικούς χρόνους, καλύπτει μάλιστα ένα σημαντικό κομμάτι της λαϊκής τέχνης.Με την υφαντική οι γυναίκες κατασκευάζουν διάφορα στολίδια του σπιτιού και κλινοσκεπασμάτα. Οι πρώτες ύλες που χρησιμοποιούν ειναι μαλλί, μπαμπάκι, λινάρι, και μετάξι.




Χαρακτηριστικό για τα κρητικά υφαντά είναι ο πλούτος των χρωμάτων και τα γεωμετρικά θέματα με βασικό μοτίβο το ρόμβο σε διάφορες παραλλαγές ,οι ανθρώπινες μορφές, και οι θρησκευτικές ή ιστορικές παραστάσεις.
Το κέντημα άνθισε κυρίως τον 17ο αιώνα, είναι επηρεασμένο από τη βυζαντινή και μεταβυζαντινή τέχνη.





Τα κρητικά κεντήματα διακρίνονται στα γραφτά, με τα θέματα σχεδιασμένα ελεύθερα στο ύφασμα, στα μετρητά-ξομπλιαστά, που δουλεύονται μετρώντας τις κλωστές του υφάσματος,
και στα χυτά-ξεφιδιστά
Πολλά κεντήματα, όπως ποδόγυροι, εκκλησιαστικά κεντήματα, μαξιλάρια, κρεβατόγυροι βασίζονται στη βυζαντινή παράδοση και παρουσιάζουν διακοσμητικά θέματα με πολύπλοκες φυτικές παραστάσεις, γοργόνες, δικέφαλους αετούς, φτερωτά φίδια, ζώα, πουλιά, και γυναικείες μορφές.
Άλλα κεντήματα, κυρίως πάντες και κάδρα του 20ού αιώνα, διακοσμούνται με μυθικά και ιστορικά πρόσωπα.




Η Δαντελοπλεκτική ειναι μια τεχνική όπου οι νοικοκυρές πλέκουν με τα δάχτυλα τους δαντέλες όπως τα κρόσσια και τις δεσιές .Οι δαντέλες που διακοσμούν τα υφαντά , τα κεντήματα του σπιτιού και της φορεσιάς γίνονται με τη βοήθεια μικρών εργαλείων, όπως είναι η σαΐτα, οι καλτσοβελόνες, το βελονάκι ή τα κοπανελάκια.



Τα βίντεο που ακολουθούν είναι αγαπημένα και επειδή δεν μπορούσα να ξεχωρίσω κάποιο σας τα αφιερώνω με πολύ αγάπη και σας εύχομαι να περνάτε καλά!!!

Greek Zorba- Alexis Zorbas (Anthony Quinn) Sirtaki Original Video Clip




Ξυλούρης Νίκος - Ντιρλαντά ( Ntirlanta )
ΕΡΩΤΟΚΡΙΤΟΣ - ΤΡΑΓΟΥΔΙ: ΜΑΝΟΣ ΚΑΤΡΑΚΗΣ - EROTOKRITOS
 ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΓΑΡΓΑΝΟΥΡΑΚΗΣ "ΚΡΗΤΗ ΜΟΥ ΟΜΟΡΦΟ ΝΗΣΙ"

82 σχόλια:

Kiki είπε...

Κρήτη μου, όμορφο νησί!!!! Και τα εργόχειρά σου, παραδοσιακά υπέροχα!!!! Φιλάκια και καλό βράδυ!!!!

DIMI είπε...

Τρελλαίνομαι για παραδοσιακά εργόχειρα!!Εχω πολλά ,τα φιλάω για τήν εγγονή μου!!Καλό βράδυ!!

MARIA VILLIOTI είπε...

Έχω ένα ίδιο από αυτά που είδα!Φτιαγμένο από την μανούλα μου...κι ας μην είναι από την Κρήτη.Εγώ όμως την Κρήτη την αγάπησα, στην Κρήτη αγάπησα...οπότε το νιώθω νησί μου.Η Κρήτη έχει άρωμα δικό της.Είναι τόπος μοναδικός.Την λατρεύω!Ευχαριστούμε Μαράκι για την παρουσίαση!Όλα τα βίντεο εξαιρετικά!

marileni είπε...

Όμορφη η Κρήτη,πολύ όμορφη και η ανάρτησή σου!!

Niatta είπε...

Πραγματικά ένας πλούτος χειροτεχνίας... Με είχε μαγέψει η εικόνα της γιαγιάς που δούλευε δαντέλα με κοπανέλια, τόσες κλωστές να κρέμονται μαζί και να πλέκονται συγχρόνως, βγάζοντας αριστουργήματα.
Ποιός πήγε Κρήτη και δεν αγόρασε υφαντό;
Το μεράκι τους κεντούσε ακόμα και το ψωμί, τα περίφημα γαμοκούλουρα!
Εδώ, στη Βόρεια Ελλάδα, λατρεύουμε τους Κρητικούς!
Πολύ όμορφο αφιέρωμα!!!
Φιλάκια!!!

starhomecraft είπε...

Εχω και γω πολλα παρομοια απο την μαμα μου.Δεν ηξερα πως αυτο το κεντημα(ρομβοι,τετραγωνα) ξεκινησε απο την Κρητη.Τωρα θα καμαρωνω και θα λεω πως εχω κρητικα κεντηματα.Η αναρτηση σου για την Κρητη ηταν πολυ ωραια.Δες τον φωτογραφικο διαγωνισμο για την Ελλαδα.Φιλια Αναστασια

Donna είπε...

Thank you so much for the history lesson! I found this very interesting.

Blessings,
Donna

ElenaG είπε...

Η παράδοση μας...ο θησαυρός μας!!!!

Konstantina είπε...

Καθότι Κρητικοπούλα, έχω ένα κάρο από τέτοια υφαντά!!!
Η αλήθεια είναι ότι δεν τα χρησιμοποίησα ποτέ...από τη στιγμή όμως που φύγαμε από την Κρήτη, πήρα μαζί μου κάποια από αυτά, για να μου θυμίζουν την πατρίδα μου...και ότι κάποια στιγμή θα επιστρέψω!!

Litsa είπε...

Την Κρήτη την λατρεύω!!! Πολύ ωραία και τα υφαντά της!

Ada Kopitopoulou είπε...

Πολύ ενδιαφέρον! Καιρός να επισκεφτώ την Κρήτη μια φορά.

ΔΕΛΦΙΝΑΚΙ.SUNSET είπε...

καλημέρα

τι όμορφη ανάρτηση..μου αρέσει πολύ να μαθαίνω την ιστορία του κάθε τόπου
(στις πρώτες παραγράφους που λες για την ονομασία , τον Δία κλπ)

από κεντήματα δεν γνωρίζω την τεχνική τους αλλά μου άρεσαν

και τα βίντεο είναι όλα ωραία

Χαρά Θ. είπε...

Εχουμε το πρώτο ίδιο!!!χαχαχα πολύ χαίρομαι, όσο για την ΚΡΗΤΗ, τι να πω;;;;ΤΗ ΛΑΤΡΕΥΩ κι ας μην έχω πάει ποτέ ...δυστυχώς.
Φιλάκια Μαράκι.

Ελένη Φλογερά είπε...

Πολύ όμορφη ανάρτηση. Μοσχοβολάει Κρήτη...Υπέροχο νησί με υπέροχους ανθρώπους!
Φιλάκια!

maritza είπε...

Esta entrada es muy interesante, me gustó mucho saber todas estas cosas de Creta. Los tejidos están divinos y me encantan los colores tan bonitos...un beso

Λενα είπε...

υπεροχη αναρτηση αλλα κ τα εργοχειρα σου για αλλη μια φορα ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ

paraskevi malouxou είπε...

δαντελόπλεκτα... αυτά είναι πολύ εντυπωσιακά!!
θαυμάσια ανάρτηση φοτολαμπίδα μου!!

Effie's Sweet Home Designs είπε...

Λατρεύω την Κρήτη, το κέντημα αυτό το είχε κάνει η μαμά μου σε καπέλο από πορτατίφ!
Ευχαριστούμε καί γιά τα τραγούδια!!!!!
Πολλά φιλάκια!!!!!!!!!!!

Ξανθή είπε...

Καλημέρα κι εγώ έχω κεντήσει το πρώτο!!
Καλά να περνάς.

Dulcineia είπε...

Olá Fotolabida
Obrigada por partilhar a história sobre Creta, gostei de saber todas essas coisas!! Os tecidos são encantadores e muito coloridos!!
Bjs e tenha uma boa semana
Dulcineia

meanan είπε...

DΥΣΤΥΧΩΣ ΔΕΝ ΕΧΩ ΠΑΕΙ ΠΟΤΕ
ΩΡΑΙΑ ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΚΑΛΑ ΝΑ ΠΕΡΝΑΣ ΠΑΝΤΑ

vailie είπε...

Καλησπερααα!!!
Ουτε εγω εχω ερθει ποτε στην Κρητη. Ελπιζω καποτε να τα καταφερω και να επισκεφτω το χιλιοτραγουδισμενο νησι!
Το πρωτο κεντημα μου αρεσε παρα παρα πολυ! Σαν την ποδια με τον μαιανδρο και την κρητη κεντημενη, εχω κι εγω μια απο την προικα μου και ειναι απ'τις αγαπημενες μου!
Φιλια! ;ο)

Helen Gr είπε...

Μπράβο, πολύ ωραία η ανάρτησή σου με πολλές πληροφορίες και φωτογραφικό υλικό!
Να περνάς κάθε μέρα όμορφα, όπου κι αν είσαι!
Φιλιά1

debgoud είπε...

με τρελλαίνουν αυτά τα σχέδια!Θα τα κεντούσα ευχαρίστως!τι κρίμα που τα παιδιά μας δεν εκτιμούν πια τα κεντήματα και τόσος κόπος τόσα χρόνια από την γιαγιά την μητέρα μου και μένα θα πάει χαμένος!

Ρούλα - Σμαραγδένια είπε...

Ερώτηση....... απο Κρητη εισαι;;;; δεν ξέρεις ποσο πολύ ήθελα να κανω μια τέτοια ανάρτηση... χαιρομαι πραγματικά απο καρδιάς που το έκανες..αν εισαι από την Κρήτη σίγουρα θα ξερεις πολα περοσσότερα απο έμας που δεν ειμαστε Κρητικοί ομως λατρευουμε την Κρήτη σαν μάνα μας ...η κουλτούρα της ..η φιλαοξενία της ..οι άνθρωποί της κανουνε ..όποιον έρθει εδώ....να την λατρέψει κυριολέκτικά....θα μπορούσα να γραφω ώρες ατέλειωτες γι αυτήν....όταν ήρθα εδώ πρίν από πολλα πολλα χρόνια...απο την άλλη όμορφη πατρίδα μου την Θεσσαλονικη ότι θα αγαπούσα εναν τόπο άλλο τόσο πολύ..και όμως έγινε... τωρα στην καρδιά μου δεν μπορώ να ξεχωρίσω ποιά απο τις δυό αγαπώ πιό πολύ.....διαβασε σε μαντιναδα τι έχω γραψει γι αυτό........

Δύο αγάπες μ έβαλαν..
μες του καυμού την ζάλη..
Μακεδονία ειν αι η μιά..
και Κρήτη ειναι η άλλη...

Ναμην το κάνεις μοίρα μου..
καμιά απ τις δυό να χάσω..
την μια ν αφήσω δεν μπορώ..
την άλλη να ξεχάσω......

είδες τι παθαινω όταν μιλάω για την Κρήτη;;; παρασύρομαι.....φιλακια.. πολλα..

Káthia Marchand είπε...

Τι όμορφο blog!
Αγάπησα την επίσκεψή σας. Εγώ σου μετά!
Πολλά φιλιά!

Ειρήνη Ε. είπε...

Πανέμορφο νησί η Κρήτη, έχω τις καλύτερες αναμνήσεις. Σε λίγα μέρη της δεν έχω πάει. Άλλωστε και εγώ από ένα όμορφο νησί, από εκεί πιο πάνω κατάγομαι, με ήθη και έθιμα που μοιάζουν. Ένας ευλογημένος τόπος, όπου μπορεί να έχει κανείς ότι επιθυμήσει, η Κρήτη μας.
Καλό βράδυ.

Μαντρίνα είπε...

Υπέροχα εργόχειρα, υπέροχη παράδοση!!
Ευχαριστούμε για την όμορφη ανάρτηση!!
Καλό βράδυ!

Christina είπε...

Καλημέρα καλημέρα!!!! Τα αγαπημένα μου κρητικά κεντήματα είναι αυτά που έχω κι εγώ με χρώματα και γεωμετρικά σχήματα. Έχουν πολύ δουλειά και είναι πραγματικά έργα τέχνης! Φιλιά απο την Κρήτη!!!

purpleleath είπε...

Πανέμορφη η ανάρτησή σου, Μαρία μου και τα εργόχειρα ένα κι ένα!!! Φιλάκια

Pela είπε...

Πολύ ενδιαφέρουσα ανάρτηση φιλενάδα μπράβο!!! λατρεύω την Κρήτη και ό,τι σχετίζεται με αυτήν!
πολύ ωραία όλα τα εργόχειρα!
φιλάκια πολλά!

Αρμονία είπε...

Συγχαρητήρια για τις δημιουργίες σου.Χαίρομαι για την αγάπη σου για δύο από τις πιο αγαπημένες μου περιοχές της Ελλάδας μας....και υποχρεωμένη για την παρακαολούθηση του ιστολογίου μου.Χαίρομαι που θα τα λέμε, ασχολούμαι κι εγώ εκτός όλων των άλλων και με το πλέξιμο με το βελονάκι και με το κέντημα...όσο για τις βελόνες, ανεπίδεκτη μαθήσεως...

Marcela Gmd είπε...

Maravilloso post!!! que bonita es la historia!!!
Tengo muchas ganas de conocer Creta, su belleza, su arte y sus bordados!!!
Great post!!! have a nice day and my G+ for you....

Besos, desde España, Marcela♥

Criando Artes Carla είπε...

Olá querida,
Maravilhosos trabalhos!
Abraços,
Carla

Life Baby Sapatinhos είπε...

Νόμιζα ότι ήταν όμορφη δουλειά!
επισκεφθείτε το blog μου: http://lifebabysapatinhos.blogspot.com.br/

eleni είπε...

Ομορφιά και πλούσια σε παράδοση η Κρήτη!
Τρεις φορές έχω έρθει,τη μια γυρίσαμε όλους τους νομούς και πήγαμε σε πολύ όμορφα μέρη.
Φιλιά!

Kitchen Stories είπε...

Φιλιά στην πατρίδα. Να περνάς καλά!

Ζ.

Δέσποινα είπε...

Κρήτη μου όμορφο νησί!!
Έχω μια ποδιά από το 1992 (καλοκαιρινές διακοπές), και έχει το κέντημα της 2ης φωτογραφίας σου!

Ξαναγύρισα στο Ηράκλειο το 1999 ως φοιτήτρια!
Λατρεύω την Κρήτη.
Σε ευχαριστούμε για το ταξιδάκι...
Φιλάκια

ΔΗΜΗΤΡΑ - ΕΞΑΙΡΕΣΕΙΣ είπε...

Κρήτη Λεβεντομάνα!!! Πολύ ωραίο αφιέρωμα Μαρία μου!!!
"Την Σαλονικη αγαπω απου'μαι γεννημενος
μα με την Κρητη νιωθω πως ειμαι ερωτευμενος"

Καλό Σαββατοκύριακο!!!

http://youtu.be/c-b_PNMNCO8

Έφη είπε...

Πολύ όμορφη η ανάρτησή σου!!
Διδακτική!
Καλό Σαβατοκύριακο!!!

olga είπε...

Πολύ ωραία ανάρτηση που μας ταξιδεύει σε ένα υπέροχο νησί! Φιλιά!

Roseli είπε...

Pra seria um sonho conhecer a Grécia. Felicidades

Positive Thinking-Female Code!! είπε...

Καλησπέρα!!Πολύ ενδιαφέρουσα ανάρτηση!Η Κρήτη είναι από τα πιο ξεχωριστικά νησιά μας! Αν θες πέρνα από το blog, σου έχω βραβειάκια! Και αν σε ενδιάφερει έχω το πρώτο giveaway,μπορείς να δηλώσεις συμμετοχή με ένα απλό σχόλιο μέχρι τις 19 Αυγούστου! Καλή συνέχεια!


Κατερίνα

Rena Christodoulou είπε...

ΥΠΕΡΟΧΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗ!!!!!!
ΜΟΥ ΑΡΕΣΟΥΝ ΠΟΛΥ ΤΑ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΑ ΚΕΝΤΗΜΑΤΑ!!!!!
ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΚΑΛΑ!!!!
ΠΟΛΛΑ ΦΙΛΙΑ!!!!!

maria είπε...

Χάρηκα πολύ που βρεθήκαμε και σαν πρώτη γνωριμία διάβασε με ενδιαφέρον την ανάρτησή σου για την Κρήτη. Εχω πάει πολλές πολλές φορες στη Κρήτη και την αγαπώ πολύ.
Οσο για τα κεντήματα μου άρεσαν πολύ ειδικά εκείνο το ξομπλιαστό που είναι μάλλον απο ποδιά μου άρεσε ιδιαίτερα.
φιλιά κορίτσι μου χάρηκα που σε γνωρισα

Kiki είπε...

Καλημέρα γλυκιά κυρία με τις όμορφες αναρτήσεις!!!! Καλη εβδομάδα να έχεις!!!! Τα φιλιά μου!!!!

Εφη Αδαμιδου Πασοπούλου είπε...

Fotolabida γειά σου!!!Μόλις μπόρεσα να σχολιάσω βρήκα μία ευκαιρία ....Ομορφη η αναρτησή σου,με ενα κέντημα σου φαίνεται οτι το έχει η μισή και παραπάνω Ελλάδα!! εγώ ακόμη το τιμώ και το στρώνω σε μία γωνιά!!!Το σχέδιο είναι ίδιο με μία παραλλαγή!!!Μπράβο χάρηκα πολύ!!Καλή Κυριακή και χαρούμενη!!!!

Nάσια είπε...

ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΜΑΡΙΑ ΜΟΥ!!ΟΜΟΡΦΟ ΝΗΣΙ ΔΥΣΤΗΧΩΣ ΔΕΝ ΤΟ ΓΝΩΡΙΣΑ ΟΛΟ ...ΕΝΑ ΜΕΡΟΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΘΑ ΞΕΧΑΣΩ ΠΟΤΕ ΕΙΝΑΙ Η ΚΝΩΣΣΟΣ.ΤΑ ΕΡΓΟΧΕΙΡΑ ΠΟΛΥΤΙΜΑ ΚΑΙ ΤΟ ΒΙΝΤΕΑΚΙ ΜΕ ΤΟΝ ΖΟΡΜΠΑ ΑΓΑΠΗΜΕΝΟ!!ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΡΗΤΗ ΕΙΣΑΙ ΜΑΛΛΟΝ ΕΕ???
ΠΟΛΛΑ ΦΙΛΑΚΙΑ ΚΑΙ ΚΑΛΑ ΝΑ ΠΕΡΝΑΣ!!

Αλιονα είπε...

Πολυ ωραιες οι πληροφορειες και οι φωτογραφειες που βρηκες!Επισης, θελω να σου πω οτι σε εχω προσκαλεσει σε μια φωτογραφικη προσκληση με θεμα παραθυρο με θεα! Περισσοτερες πληροφορειες μπορεις να βρεις στην σημερινη αναρτηση μου! Φιλακια!

Sarah είπε...

Wirst du mein Leser? Ab 100 Leser gibt es ein Großes Gewinnspiel http://schmetterlingseffect.blogspot.de/

MANUALIDADES ARTISTICAS DE AMPARO είπε...

Hola una entrada de lo mas interesante sobre Greta y los bordados guapísimos. Un abrazo y feliz verano.

Φανή Παπ., Ζωγράφος είπε...

Πανέμορφη ανάρτηση!!!Η Κρήτη με μάγεψε!!!Πριν από πολλά χρόνια!!!Είναι υπέροχη, ο κόσμος , η παράδοση, η φιλοξενία, η ομορφιά, όλα!!!φιλάκια!!

Leviathan είπε...

Καλό μήνα με υγεία και χαρά!!

Ανώνυμος είπε...

Never thought blogging could be soo fun and interesting. Man you know how to do it brother.

Ρούλα - Σμαραγδένια είπε...

Ζήλεψα που έγραψες για την Κρήτη και εκανα και εγώ μια αναρτηση για την μαντιναδα όχι οτι ξερω πολλα...να εξηγιόμαστε..χι..χι...να δέσουμε λίγο...αν βρείς χρόνο περασε.... φιλω σε...

ΚΑΤΕΡΙΝΑΚΙ είπε...

Δροσερό και πανέμορφο το Κρητικό αεράκι. Μπράβο σε όλες παλιές και νέες.

Μαρία είπε...

τι ομορφιες Κρητικες..τι ομορφα που ειναι..να σαι καλα..θυσαυροι που λαμπουν απο μακρια..να περνας ομορφα..σε φιλω

Marcela Gmd είπε...

Have a wonderful weekend!!
Besos, Marcela♥

Magia da Inês είπε...

¸.•♫°`♡彡
Gostei do post e de saber mais um pouco da história de Creta.
Os bordados e as rendas de Creta são belíssimos e intrincados, difíceis de fazer.

Gostei dos vídeos mas o meu preferido foi o terceiro com esse mar azulíssimo e essas paisagens idílicas.

Bom fim de semana!
Beijinhos.
Brasil
¸.•♫°`♡彡✿⊱╮

SPYRIDOULA είπε...

Λατρεμένο νησί η Κρήτη και οι δημιουργίες σου υπέροχες!!!Να περνάς τέλεια εύχομαι!!!Φιλάκια πολλά και καλή εβδομάδα!!!

Aγριμιώ είπε...

Αχ, τι έγινε βρε παιδιά και κάνετε όλες ανάρτηση με την λεβεντογέννα αυτές τις μέρες; Ζήλεψε η μια την άλλη;

Λυπηθείτε μας κι εμάς που είμαστε στο εξωτερικό και μια λέξη στην τοπική διάλεκτο ή μια φωτογραφία φθάνει για να σπαράξει η καρδιά μας..

Ευχαριστούμε για την δημοσίευση :)

Leviathan είπε...

Πολύ καλή εβδομάδα εύχομαι :) :)

Χρυσούλα Μαυροπούλου είπε...

καλημέραααααααααααα
και εγώ από εκεί γύρισα!!!Ομορφο νησί,μεγάλο,και δεν φτάνει ο χρόνος.Λυπάμαι που οι εκδηλώσεις τους οι καλές αρχίζουν πλέον τον Αυγουστο.Ούτε έναν Λιράρι δεν είδα!!!Σνιφφφφ
τέλεια όλα τα εργόχειρα....να΄σαι καλά-)))
πολλά φιλάκια

Graça Pereira είπε...

Belissimos trabalhos, no desenho e nas cores combinadas.
Parabéns
Beijo
Graça

Anna είπε...

Πολύ όμορφα και πρωτότυπα έργα τέχνης!

kelika είπε...

tienes un premio en mi blog :)

Δημιουργία είπε...

Χρονια πολλα και καλα. Η Χαρη της Παναγιας να σου χαριζει ο,τι επιθυμεις.

Aspa είπε...

Χρόνια πολλά και βοήθειά μας πάντα η Παναγία!!Φιλάκια!

Stone είπε...

Τι ωραια που μας τα εγραψες για την Κρητη κι ακομη πιο όμορφες οι χειροποίητες και μοναδικες δημιουργιες σου Μαρια!!Να εισαι γερη και πολύχρονη!Με αυτη την αναρτηση μου ξυπνησες πολύ όμορφες αναμνησεις!Να εισαι καλά και να περνας όμορφα, σε φιλώ!!!

Vania Lucia είπε...

Estou encantada co os seus trabalhos amiga... São fascinantes!
Sempre virei aqui para ver as novidades...
Grade beijo!

Magia da Inês είπε...

♡¸.°.¸♫♫♪

Bom fim de semana!
Beijinhos.
Brasil
♡彡♫♪°.¸.•°`

jenny είπε...

Ανεπανάληπτη ανάρτηση! μπράβο σου! Φοβερή η Κρήτη!

areiasdejade είπε...

Trabalhos lindos, amei, parabens!
Nely

maya:) είπε...

καλό υπόλοιπο καλοκαίρι γλυκιά μου!!!!!!!!

maya:) είπε...

και χίλια ευχαριστώ που έβαλες το giveaway μου στο blog σου!!!!!! <3

Parents Land Gr είπε...

πολυ ομορφο νησι με καταπληκτικους και φιλοξενους ανθρωπους. ποσο θα θελα να ξανπαω!!!

Magia da Inês είπε...

¸.•°`♪♪♫

Bom fim de semana!
Beijinhos.
°ºBrasil♫º
♫♪.•彡♡彡•.♪♫

Mania είπε...

Φιλενάδα μου ξέχασα να σου αφήσω σχόλιο. Μπορεί να μιλάμε συνέχεια αλλά δεν μπορώ να μη θαυμάσω τα υπέροχα κρητικά αριστουργήματά σου!!Χρυσοχέρα μου εσύ!! Φιλάκια!!

PAQUI είπε...

Que arte el de las mujeres griegas, son fantásticos los bordados y tejidos y preciosas las islas griegas. Saludos

mirsini's creations είπε...

Γειά σου Φωτολαμπίδα μου !!!! Έργα τέχνης τα Κρητικά εργόχειρα και εσύ την κατέχεις την τέχνη και με το παραπάνω !!!! Αυτά κι άν θέλουν υπομονή !!!!! Υπέροχα είναι...μπράβο σου !!!!!
Η παράδοση στην Κρήτη καλά κρατεί !!!! Να δώ πότε θα την επισκεφθώ επιτέλους !!!!
Φιλάκια πολλά....καλημέραααα !!! :ο)

jimmy manss είπε...

love your blog x

Søgemaskineoptimering

Gee Gee Gourmet είπε...

Καλησπέρα! Τι πρωτότυπο κι ενδιαφέρον ιστολόγιο! Πραγματικά χάρηκα την ανάγνωση των θεμάτων του! Καταπληκτικό κασκόλ και υπέροχη η ιδέα των λουλουδιών! Μια Κρητικιά, όπου κι αν βρίσκεται μπορεί να κάνει την διαφορά! Χαίρομαι που σε γνωρίζω!

.