28/9/12

Μια ιστορία αιώνων

Το Πλέξιμο με βελονάκι (crochet = άγκιστρο) είναι μια μορφή χειροτεχνίας για την κατασκευή υφαντών κυρίως διακοσμητικών. Είναι μια τεχνική που με μια ειδική βελόνα με κυρτή απόληξη και ένα μόνο νήμα μπορείς να δημιουργήσεις ένα ύφασμα. Σύμφωνα με τους ερευνητές, η τεχνική πλεξίματος με το βελονάκι ξεκίνησε με σκοπό να μιμηθεί τη δημιουργία διαφόρων σχεδίων δαντέλας που γίνονταν με τη βελόνα.
Έρευνες πάνω στο θέμα έδειξαν πως το πλέξιμο πρωτοεμφανίστηκε στη Μέση Ανατολή και από εκεί διαδόθηκε στην Ευρώπη και στην Αμερική μέσω των αποίκων. Οι αρχαιολόγοι ανακάλυψαν σ'ενα τάφο της Αιγύπτου πλεκτά παντοφλάκια και κάλτσες για παιδιά των οποίων το μεγάλο δάχτυλο του ποδιού είναι χωρισμένο από το υπόλοιπα όπως γίνονται τα σύγχρονα γάντια. Υπάρχουν πάρα πολλά διατηρητέα πλεκτά δείγματα που χρονολογούνται από τον 10ο και 12ο αιώνα μ.Χ.
Πιστεύεται ότι στην Ευρώπη το πλέξιμο το διείσδυσαν οι Κόπτες ( Αιγύπτου Χριστιανοί). Σ' ένα ιεραποστολικό ταξίδι πήραν μαζί τους πλεκτά, και είχαν προσελκύσει την παγκόσμια προσοχή. Το 13ο αιώνα στη Γαλλία, το πλέξιμο ήταν ένας από τους πιο κερδοφόρους κλάδους της βιομηχανίας. Πλεκτά καπέλα, γάντια, μπλούζες, κάλτσες. Στη Σκωτία, υπάρχει το παραδοσιακό καλύμματα κεφαλής -ο πλεκτός σκούφος.
Το πλέξιμο ήταν ένα αρσενικό επάγγελμα, και έχει ενδιαφέρον που οι άνδρες πολεμούσαν με οποιοδήποτε τρόπο και με ειδικές συμφωνίες τις γυναίκες για να μην ασχοληθούν με το πλέξιμο. Το 1612 στην Πράγα είχαν καθιερώσει μέχρι και πρόστιμο!!! Αργότερα όμως όταν το πλέξιμο έγινε ευρέως διαδεδομένο άρχισαν να ασχολούνται κατά κύριο λόγο οι γυναίκες. Το 19ο αιώνα το πλέξιμο με το βελονάκι έγινε μία πολύ ευχάριστη και δημοφιλής απασχόληση, και η παραγωγή δαντέλας με το βελονάκι ήταν τόσο μεγάλη που χαρακτηρίστηκε ως «παγκόσμια μανία». Σε ολόκληρη την Ευρώπη, οι ενδυμασίες και τα εσώρουχα ανδρών και γυναικών διακοσμούνταν πλέον με δαντέλες.
Οι δυνατότητες πλεξίματος με το βελονάκι είναι απεριόριστες. Οτιδήποτε έχουμε σκεφτεί ότι μπορούμε να το πλέξουμε με το βελονάκι δεν είναι απλά και το τελευταίο. Με το βελονάκι μπορούμε να κάνουμε πολύ περισσότερα, απλά δεν τα έχουμε ακόμα σκεφτεί ή φανταστεί.

123 σχόλια:

wild rose είπε...

Υπέροχο το σετάκι της ζουζούνας!!Εξαιρετική και η ιστορική αναδρομή!Είναι πολύ ενδιαφέρουσες οι πληροφορίες,που συγκέντρωσες!
Φιλάκια!!

Noelia είπε...

Muy bonito, me encanta como te ha quedado..Noelia

marileni είπε...

Πανέμορφο το σετάκι,ενδιαφέρουσες όπως πάντα οι πληροφορίες σου!!!!Καλό Σαββατοκύριακο!!!!!

ΚΑΤΕΡΙΝΑ είπε...

ΥΠΕΡΟΧΟ ΜΑΡΑΚΙ ΜΟΥ...ΚΑΛΟ ΣΑΒΒΑΤΟΚΥΡΙΑΚΟ!!!

Alessandra είπε...

What a beautiful croquet!!You made a perfect job.
Kisses
Alessandra

Δημιουργία είπε...

Υπέροχο το σετακι που έφτιαξες.Εύχομαι να σκεπάζει απαλά την μικρή ζουζούνα και να της χαρίζει παραμυθένια όνειρα.

Marie-Anne είπε...

Πανέμορφες οι λεπτομέρειες του σετ για την μπεμπούλα αλλά και οι πληροφορίες που μας δίνεις.
Καλό σαββατοκύριακο !

DIMI είπε...

Πανέμορφο Μαρία μου τό σετάκι!!Πολύ όμορφη δαντέλα!!Πλέκω πάρα πολλά χρόνια μέ βελονάκι καί βελόνες!Τώρα πού θά χειμωνιάση,θά αρχίσω τό πλέξιμο πάλι!Καλό βράδυ!Καλό Σ/Κ!!

Kiki είπε...

Γλυκύτατο!!! Το μικρούλη θα το χαρεί και θα το εκτιμάει όλο και περισσότερο μεγαλώνοντας!!! Φιλιά πολλά και καλό Σαββατοκύριακο!!!!

eleni είπε...

Πολύ όμορφο το σετάκι για τη μικρούλα-έχει αρχοντιά!

Να,που έμαθα και την ιστορία για το βελονάκι-ευχαριστώ!Δυστυχώς δεν κατάφερα να μάθω,μου φαίνεται δύσκολο.
Φιλιά!

elizabeth aguilera είπε...

HOLA
QUE HERMOSA INTRODUCCION AL CROCHETR MUCHAS GRACIAS POR LAS LECCIONES,
CARIÑOS,
ELIZABETH.

Demi Mist είπε...

Ωραίες πληροφορίες!
Περίεργο που το πλέξιμο ήταν αντρική υπόθεση.

Tante Kiki είπε...

Υπέροχη ανάρτησηηηηη! Πολύ ενδιαφέρουσες οι πληροφορίες...ευχαριστούμε!!!
Καλό Σαββατοκύριακο!

Criando Artes Carla είπε...

Olá querida,
Belíssimo trabalho feito com total perfeição! Parabéns!
Beijos, Carla

Rosangela είπε...

Que riqueza.
Lindo, lindo.
Parabéns.
Beijo.

Neli είπε...

ΠΛΟΎ ΌΜΟΡΦΟ ΤΟ ΠΛΈΚΤΌ ΣΟΥ ,ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΟΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΊΕς ΓΙΑ ΤΟ ΒΕΛΟΝΑΚΙ ΠΟΛΥ ΚΑΤΑΤΟΠΙΣΤΙΚΕΣ ,ΜΟΥ ΑΡΕΣΕΙ ΠΟΛΥ ΤΟ ΠΛΕΞΙΜΟ ΜΕ ΒΕΛΟΝΑΚΙ ΜΕ ΗΡΕΜΕΙ

Neli είπε...

Ελπιζω τωρα να το αποθηκυσει το σχόλιο ,πολυ όμορφο το πλεκτό σου αλλα και οι πληροφοριες για το βελονακι και την τεχνικη του κατατοπιστικότατες,μου αρέσει να πλέκω με το βελονάκι ,με ηρεμει φιλιά πολλά.

meanan είπε...

BEΛΟΝΑΚΙ!!!!!!!!ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΚΑΤΑΦΕΡΑ ΝΑ ΜΑΘΩ-ΤΣΑΜΠΑ Ο ΚΟΠΟΣ ΤΗΣ ΓΙΑΓΙΑΣ!
ΜΟΥ ΑΡΕΣΕΙ ΠΟΛΥ ΤΟ ΠΛΑΚΤΟ ΣΟΥ
ΕΙΔΙΚΑ Η ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΦΩΤΟ
Η ΚΑΜΠΥΛΗ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΕΡΓΟΧΕΙΡΟ ΚΙ ΟΧΙ ΣΤΟ ΤΕΛΕΙΩΜΑ!

Βίκυ είπε...

Ωραίες πληροφορίες, Μαρία!Και τα εργόχειρα εξαιρετικά!!!Δεν πιάνει καθόλου το χέρι μου στο βελονάκι....σνιφ!

Anna είπε...

Отличная работа! Очень изящное творение!!!

Marina είπε...

Κοίτα τι μαθαίνω ύστερα από....έναν αιώνα που πλέκω!!!!
Πολύ ωραίο το εργόχειρό σου! Να το χαρούν το δωράκι σου!!!

Γιαγιά Αντιγόνη είπε...

Ενδιαφέρουσες οι πληροφορίες και τα κεντίδια υπέροχα!
Το βελονάκι μου το έμαθε η μάνα μου και έπλεκα στα νιάτα μου. Τώρα τα χέρια μου για ειδικούς λόγους τρέμουν και οι ψιλοδουλειές εκτός από το μαλλί δεν...

Τα δικά σου είναι ζηλευτά!

Onirokosmos είπε...

Απίστευτα όμορφο και αρχοντικό το σετ της ζουζουνίτσας!! Σε ζηλεύω που ξέρεις να πλέκεις τόσο υπέροχα πράγματα! κλαψ!...εγώ ξέρω ελάχιστα. Πέρνα μια βόλτα από το blog μου, όποτε μπορέσεις...σου έχω εκπληξούλα! Πολλά φιλιά!

φόρα είπε...

γεια σου fotolabida! πραγματικά απεριόριστες οι δυνατότητες στο βελονακι.. εγω μόνο τα βασικα.. χα χα! και άκου να δεις ήταν αντρικό! τελικα κάνουν πως δεν μπορούν αυτοι οι άντρες... ευχαριστουμε για τις πληροφορίες, μπράβο για την καλή δουλειά!

rena είπε...

Υπέροχα εργόχειρα!!!!!!!!!!!!
Ευχαριστούμε για τις πληροφορίες!!!!
Καλό Σαββατοκύριακο!!!!!

Sophie είπε...

Μαράκι υπέροχο εργόχειρο καλοδουλεμένο με πολύ όμορφο σχέδιο!!Ασχολούμαι χρόνια με το βελονάκι και αυτές τις πληροφορίες ομολογώ πως δεν τις ήξερα!!!Αλλά όσο ζούμε μαθαίνουμε έτσι δεν είναι;Φιλάκια και καλή συνέχεια σε ό,τι κι αν κάνεις!!!

Christa Mavropoulou είπε...

αν δεν είχαμε και σένα,πως θα τα μαθαίναμε όλα αυτά?Από τα πολύ παλιά χρόνια οι άνθρωποι έκαναν θαύματα με τα πάντα.Και ειδικά με το πλέξιμο....το οποίο είναι καταπληκτική χειροδουλειά(και της μηχανής φυσικά)
μπράβο ζουζούνα για τις πληροφορίες που μας δίνεις.
πολλά φιλιά και καλό ΣΒΚ-)))

Ξανθή είπε...

Αυτό το άθλημα ελάχιστα το κατέχω, έχω όμως στην κατοχή μου πάρα πολλά πλεκτά από τα χεράκια της μανούλας μου να τη θυμόμαστε κι εγώ και τα παιδιά μου.
Μπράβο σου υπέροχα εργόχειρα.

Άννα είπε...

Πανέμορφο! Και υπέροχη η ανάρτησή σου!

Mariette VandenMunckhof-Vedder είπε...

Dearest Maria,

Very informative post about crocheted lace. Only the translator translates it into knitting!
Love this intricate work and especially because I've made some of my own. That way you appreciate more the hours it takes.
Hugs to you,
Mariette

Kitchen Stories είπε...

Νομίζω δεν έχω δει πιο όμορφα, πιο φροντισμένα και με χειροποίητη δαντέλα καμωμένα βρεφικά κλινοσκεπάσματα!

Για τα ιστορικά στοιχεία τι να πω, κατατοπιστικότατα!
Μα άκου αντρικό επάγγελμα...ΤςΤσΤς! :)

Φιλάκια χρυσοχέρα μου!
Ζ.

Mania είπε...

Μαράκι μου το σετάκι είναι φανταστικό!! Και οι πληροφορίες πολύ κατατοπιστικές!!Μπράβο σου χρυσοχέρα μου!!

Tina Pippo είπε...

Υπέροχο σετ!! Να ζήσει η ζουζούνα!! Πάντα γερή να είναι!!!
Πολύ ενδιαφέρουσες οι πληροφορίες!! Μου έκανε εντύπωση που στην αρχή το βελονάκι ήταν αντρική υπόθεση!!
Να έχεις μια όμορφη Κυριακή!! Φιλιά!!

Εφη Αδαμιδου Πασοπούλου είπε...

Μαθαίνω κάτι που δεν το χωρά το μυαλό μου!!Κοίτα τι κάναμε; ας τους αφήναμε να πλέκουν για να μην περιπλέκουν την ζωή μας με τις πλεκτάνες τους και τον ανδρικό τους εγωϊσμό!!!!Ενδιαφέροντα οσα αναφέρεις και χρήσιμα για την πτωχή μου γνώση!!!Το υπέροχο σετάκι να τυλίγει το μωράκι μεσα σε γλυκά και ηρεμα όνειρα!!!Καλό σου βράδυ!!!

Μαiρη είπε...

Πόσο όμορφο, ξεχωριστό και καλοδουλεμένο! Πραγματικά διαφορετικό!!!!

Nάσια είπε...

Καλημέρα χρυσοχέρα φιλενάδα.Τι να πώ ειναι ονειρεμένο το σετάκι πάρα πολύ όμορφο μπράβο σου βρε Μαριά !!!!!!Επίσης και η ανάρτηση σου είναι τόσο προσεγμένη κι ενδιαφέρουσα οπως πάντα!!Πολλά πολλά φιλιά και καλή Κυριακη να έχεις!!

Χρυσούλα είπε...

Φανταστικό το σετ!...έκανες άριστη δουλειά!....Φωτολαμπίδα,δεν ήξερα ότι παλαιότερα πλέκανε οι άντρες...ευχαριστούμε για τις πληροφορίες...Καλό υπόλοιπο Κυριακής!

Φιλία είπε...

Φαντάζομαι τον άντρα μου να πλέκει με βελονάκι και σκάω στα γέλια!!!!
Ευχαριστούμε για τις ενδιαφέρουσες πληροφορίες... Οι δαντέλες σου υπέροχες!
Καλή εβδομάδα

evonita είπε...

πολύ πολύ όμορφο σετ αλλά και πολύ ενδιαφέρουσες οι πληροφορίες! καλό μήνα και καλή εβδομάδα να έχουμε!

El Panal de la Abejita είπε...

HOLA AMIGA! VINE A CONOCERTE Y A SEGUIRTE DESDE VENEZUELA. HERMOSAS TODAS TUS LABORES. FELICITACIONES. TE INVITO A VISITARME EN http://elpanaldelaabejita.blogspot.com
BESITOS. MARISELA:)

paraskevi malouxou είπε...

τι όμορφα καλλιτεχνικά είναι αυτά!! ωραία Μαρία μου... Φωτολαμπίδα μου γλυκειά!!!

Φανή Παπ., Ζωγράφος είπε...

Καταπληκτικό πλεκτό!!Μπράβο Μαρία μου!!!φιλάκια και να ζήσει η ζουζούνα!!!Καλό μήνα!!

ΕΥΗ είπε...

Μαρία μου ήταν διαφωτιστικές οι πληροφορίες για το βελονάκι .Εγώ δυστυχώς δεν ξέρω βελονάκι μόνο κέντημα και αυτό τώρα με τα παιδία το έχω παρατήσει αλλά μου λείπει πολύ.Καλώς σε βρήκα στο σπιτάκι σου και καλή εβδομάδα να έχουμε..

Pinelia είπε...

Το εργόχειρό σου, είναι παραπάνω από καταπληκτικό!Έχω ξαναπεί ότι "ζηλεύω" λιγάκι όσες ξέρουν να πλέκουν!Πολύ ωραία τέχνη!!!Και από ό,τι διαβάσαμε είναι παλιά, την είχαν έκτιμήσει και αναδείξει χρόνια πριν!Σε ευχαριστούμε για την ενημέρωση και εγώ προσωπικά σε ευχαριστώ για το ενδιαφέρον σου, τις ευχές σου και τα καλά σου λόγια!Φιλάκια!

Carolina είπε...

Hello! You have a very nice blog and beautiful posts! Beautiful pictures too! Thank you for your visit, I hope to see you again at my blog!
hugs from Brazil! :)


carolinacroche.blogspot.com.br

Fotini Little Treasures είπε...

Πολύ όμορφο το πλεκτό σου!!! Κοίτα να δεις τι μαθαίνει κανείς... οι άντρες απαγόρευαν στις γυναίκες να πλέκουν γιατί έπλεκαν μόνο αυτοί... Πώς αλλάζουν οι εποχές!!!

Luna είπε...

Happy October !
This is so beautiful,delicate and gorgeous.Love your works.....great ! :D

ΔΗΜΗΤΡΑ - ΕΞΑΙΡΕΣΕΙΣ είπε...

Καλησπέρα Μαρία μου!! Προσπάθησα παλιότερα να το μάθω αλλά .... απέτυχα. Θέλει πολύ μεγάλη τέχνη. Είναι πολύ δύσκολο. Συγχαρητήρια!!! Έμαθα μόνο μπλούζες να φτιάχνω, πουλόβερ, κασκόλ τα χοντρα - χοντρα. Με το βελονάκι δεν μπόρεσα να τα καταφέρω...
Φιλιά πολλά!! Καλό μήνα!! Αγαπημένη μου φίλη!!

Ανεράιδα είπε...

Πολύ χρήσιμες πληροφορίες!! Και ωραία πλεκτά!! Τώρα που χειμωνιάζει θα το ξαναπιάσω κι εγώ! Καλό μήνα!!

CAVI είπε...

Lindo trabajo, muy delicado y fino.
Felicitaciones.

starhomecraft είπε...

Καλημερα Μαρια και καλο μηνα!Πολυ ενδιαφερουσες οι πληροφοριες σου!Δεν ηξερα οτι το πλεξιμο ηταν καποτε ανδρικο προνομιο.Πολλα φιλια Αναστασια

MANUALIDADES ARTISTICAS DE AMPARO είπε...

Hola guapa he estado de vacaciones y con preparativos de boda y en casi dos meses no entrado en el blog, por este motivo no he podido visitar a nadie. He estado dando una vuelta, que bonitos trabajos has realizado y este ultimo trabajo es muy bonito. Un fuerte abrazo.

Χαρά Θ. είπε...

ΜΑΡΆΚΙ ΤΙ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΠΩ Η ΑΔΑΗΣ ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΕ ΤΟΣΗ ΟΜΟΡΦΙΑ ΚΑΙ ΛΕΠΤΟΤΗΤΑ;
ΜΠΡΑΒΟΟΟΟ!!!
Και οι πληροφορίες εξαιρετικά ενδιαφέρουσες,δεν ήξερα οτι το κέντημα ήταν ανδρικό προνόμιο...
Φιλάκια και ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ!

ΔΕΛΦΙΝΑΚΙ είπε...

μου αρέσει πάντα που συνδυάζεις τη δημιουργία σου μ την ιστορία αυτού που φτιάχμνεις
μας δίνεις πληροφορίες
καλό μήνα

Faidra είπε...

Μαρια πολυ ομορφες οι πληροφοριες!
Μου αρεσει ο συνδιασμος κοφτο με βελονακι
Δωρο ανεκτίμητης αξιας.
Καλο μηνα!

tita είπε...

Que maravilla es precioso mis felicitaciones.Un beso

MANUALIDADES ARTISTICAS DE AMPARO είπε...

Hola nueva mente, muchas gracia por tus bueno deseos para las pareja de novios, Un abrazo.

Marcela Gmd είπε...

Beautiful work and interesting post!!!!
Have a good week!! and my G+ for you...

Besos, desde España, Marcela♥

Μαντρίνα είπε...

Πόσο όμορφο είναι όταν το εργόχειρο συνοδεύεται από την ιστορία του ή την ιστορία του πλεξίματος!!!
Μου άρεσε τόσο η καταπληκτική ανάρτηση σου Μαρία, μπράβο!!!
Όσο για το σετάκι σου, υπέροχο!!!
Καλό σου μήνα!!

Ο κόσμος της Σοφίας είπε...

Καλημέρα!!!
Πολύ ενδιαφέρουσα ανάρτηση! Τα πλεκτά που έχεις κάνει υπέροχα, μακάρι κάποια μέρα να καταφέρω και εγώ να φτιάξω κάτι παρόμοιο!

Φιλάκια πολλά!!!

Ascension είπε...

Fantastico trabajo, me encanta!!!
besitos ascension

ΚΑΤΕΡΙΝΑΚΙ είπε...

όμορφη αναδρομή...μακάρι να ήξερα να πλέλω με βελονάκι...

annettaspace είπε...

Πολύ ωραία δουλειά Μαρία. Η γιαγιά μου (η κρητικιά), έφτιαχνε αριστουργήματα με το βελονάκι..... εγώ η ανοικοκύρευτη, το πολύ κανένα κασκόλ ή σκουφάκι, χαααα! να είσαι καλά

showgirl είπε...

Καλά και όμορφα τα μοντέρνα αλλά αυτά τα κλασσικά έχουν άλλη χάρη!
Να τα χαρεί!!! Με υγεία!

Ειρήνη είπε...

polu wraio post mpravo sou!

Eleni είπε...

Πάρα πολύ ωραίο το σετάκι! Σε ευχαριστώ για την επίσκεψη στο σπιτάκι μου!

Fotini Little Treasures είπε...

Μαρία μου, ξαναπερνώ απ'το σπιτάκι σου για να σου πω με χαρά πως έχεις βραβειάκι!!! Μπορείς να περάσεις όποτε θες να το πάρεις!!! Πολλά φιλιά!!!

Amparo SR είπε...

Hola amiga, me ha gustado muchisimo este maravilloso trabajo que has hecho te ha quedado fantástico, te felicito.
Muchas gracias por el comentario que me dejaste.
Un beso,
Amparo

syros2js είπε...

Το set-άκι είναι Ε-ΞΑΙ-ΡΕ-ΤΙ-ΚΟ-!!!
Πολλά-πολλά μπράβο κ' πολλά-πολλά φιλάκια!!!

Leviathan είπε...

Μου θύμησες τη γιαγιά μου και συγκινήθηκα...Καλό βράδυ εύχομαι!! :))))))

Marcela Gmd είπε...

I have two awards for you in my blog!!
Hope you like!!!
Have a wonderful weekend!

Besos, desde España, Marcela♥

Maria Dolores Lopez Godoy είπε...

Very beautiful, Besos desde España

Μαριλένα είπε...

καλησπέρα!!!έχεις βραβείο!!!
φιλιά!!!

Ρούλα - Σμαραγδένια είπε...

Πόσα μαθένουμε εδώ μεσα !!!!! και τωρα οτι οι άντρες επλεκαν ...να το δώ και τί στον κόσμο...το σχ΄'εδιο που έπλεξες για την μικρούλα ειναι πλύ ντελικατο...υπεροχο... αυτά ειναι ανεκτίμητα αλλα δυστηχώς τα νέα παιδιά δεν εχουν χρόνο να τα χρεισημοποιήσουν...το ίδιο και μενα τα παιδιά μου τα έχουν φυλαξει να τα δωσουν στα παιδιά τους... εμενα το βελονακι με χαλαρώνει αν και τώρα δυσκολευομαιμε τα χέρια..ειναι και ο υπολογιστείς που μου κλέβει ώρες.... απο Κρήτη εισαι;; εγώ απο Θεσσαλονικη και μενω στην πατρίδα σου...έγινα κρητικιά πια....φιλακια πολλα.. απο Κρήτη...

Angelique είπε...

Ακού εκεί ότι το πλέξιμο ήταν αντρική υπόθεση!!
Με το πλέξιμο μπορεί να φτιάξει κανείς αριστουργήματα όπως τα δικά σου.
Φιλιά Μαρία.

Hara είπε...

Μμμμ...ενδιαφέρον το όλο θέμα. Έχω μεγαλώσει με τη μαμά να πλέκει νυχθημερόν με το βελονάκι. Με έχει φορτώσει μ' ένα σωρό πλεχτά, που δυστυχώς τα περισσότερα τα χαίρεται το συρτάρι μου.

Effie's Sweet Home Designs είπε...

Αργησα αλλά ήρθα!!!!!!!
Μαρία μου, είναι τέλεια αυτά τα πλεκτά!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Δεν γνώριζα ότι έπλεκαν οι άντρες...Ένας θείος μου κάποτε ήταν κλινήρης από σπάσιμο ποδιού με το μηχανάκι του.......Κέντησε τον κινέζο με την κινέζα!!!!Τα θυμάσαι;χα χα χα!!!!!!!!!Εγώ απορούσα..........Τότε δεν είχε και τηλεορ.
Και πάλι γειά στα χέρια σου!!!!!!!!
Καλή εβδομάδα και φιλάκια!!!!!!!!!!!!!!

Lea είπε...

Very beautiful!

Anónimamoda είπε...

Hi beautiful!

I think that this post is really interesting...and i love your pictures! do you want to follow each other? I'm already following you!

xx from

http://anonimamoda.blogspot.com.es/

Dani Amoroso είπε...

Oi!!! Estou retribuindo a visitinha, muito obrigada!!! adorei seu blog, parabéns!!!

Pela είπε...

Καλησπέρα φιλενάδα! δεν ήξερα ότι το πλέξιμο έχει τόσο μεγάλη ιστορία! πολύ ωραίες όλες σου οι δημιουργίες, μπράβο!!!
φιλιά και καλή βδομάδα :)

Παναγιώτης Κοντζίδης είπε...

Αγαπητή Μαρία καλησπέρα.
Εγώ δεν γνωρίζω και πολλά πράγματα απο το είδος των εργόχειρων σου, σίγουρα όμως οπτικά για μένα είναι πανέμορφα.
Οι γυναίκες του σπιτιού όμως (σύζυγος και κόρη), μου λένε ότι το βελονάκι είναι λεπτοδουλειά και θέλει αρκετή υπομονή, επίσης είπαν οτι τα έργα σου ειναι θαυμάσια.
Μας θύμησες την γιαγιά μου την Σμυρνιά που έφτιαχνε κουβέρτες και δαντέλες με βελονάκι,την μητερα μου και σίγουρα την πεθερά μου με τις δαντέλες και τα κοφτά σεντόνια, μαξιλαροθήκες κ.λ.π
Χαιρετισμούς απ' όλους.

Μαριλένα είπε...

Καλημέρα Μαρία μου!!!
Εχεις βραβείο να παραλάβεις!!!
Φιλάκια πολλά!!!

Στέλλας Κουζινομπερδέματα είπε...

Έχω πλέξει γωνίες μεγαλώνοντας..
Και μπλούζες και 'πατουνάκια'.
Ήταν μεγάλο πάθος το πλέξιμο!!
Τώρα μόνο θαυμάζω τα κομψοτεχνήματά σας.
Φιλιά.

Στέλλας Κουζινομπερδέματα είπε...

Έχω πλέξει γωνίες μεγαλώνοντας..
Και μπλούζες και 'πατουνάκια'.
Τώρα θαυμάζω τα κομψοτεχνήμτά σας!!
Φιλιά.

blogolicious Editoriolista είπε...

Καλό μεσημέρι και από μένα. Τι να πώ..."respect" για αυτό που κάνεις και μας παρουσιάζεις. Μεγάλωσα με μια καταπληκτική γιαγιά που έκανε απίστευτα πράγματα με το βελονάκι.

Ana Maria Oliveira είπε...

Σας ευχαριστούμε για την επίσκεψή σας.
Αγκαλιές

PAQUI είπε...

Hola María,
El encaje es divino y la historia muy interesante, gracias.
Un abrazo.

Parents Land Gr είπε...

Πολυ ομορφο το κειμενο σου. Μαλλον ομως πρεπει να μας μαθεις και την τεχνικη.Φιλακια

Magia da Inês είπε...

彡♡°
É muito mais que artesanato, é uma obra de arte.
Boa continuação da semana.
Beijinhos.
Brasil
¸.•♫°`♡♡彡

Alicia είπε...

Que trabajo tan bello y delicado!!feliz día!

giasmin είπε...

ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΜΑΡΑΚΙ ΜΟΥ,ΤΕΛΕΙΟ ΕΓΙΝΕ,ΕΥΧΟΜΑΙ ΝΑ ΤΟ ΧΑΡΕΙ Η ΜΙΚΡΗ ΣΟΥ!!!!ΜΟΥ ΑΡΕΣΕΙ ΠΟΛΥ ΤΟ ΒΕΛΟΝΑΚΙ,ΕΠΛΕΚΑ ΚΑΙ ΕΓΩ ΠΑΛΙΑ,ΣΤΑΜΑΤΗΣΑ ΓΙΑ ΑΡΚΕΤΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΞΑΝΑΡΧΙΖΩ.ΣΕ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΡΤΗΣΗ,ΠΑΡΟΛΟ ΠΟΥ ΞΕΡΩ ΝΑ ΠΛΕΚΩ ΔΕΝ ΗΞΕΡΑ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΠΛΕΞΙΜΑΤΟΣ,ΧΑΡΗ ΣΕ ΣΕΝΑ ΤΗ ΜΑΘΑΜΕ.ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΚΑΛΑ ΚΑΙ ΚΑΛΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΣΤΙΣ ΟΜΟΡΦΕΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ ΣΟΥ!!!!!!ΦΙΛΑΚΙΑ!!!!!

SPYRIDOULA είπε...

Πολύ όμορφο το εργόχειρο σου!Και οι πληροφορίες σχετικά με το πλέξιμο υπέροχες!Φιλάκια πολλά!

JK O SΚΡΟΥΤΖΑΚΟS είπε...

Kαλως σε βρηκα στο πανεμορφο σπιτικο σου!Πολυ ομορφα ολα.Συγχαρητηρια!!!!!Να εισαι παντα καλα.

Konstantina X. είπε...

Τέλειοοοοοοο! Νά'σαι καλά και για τις πληροφορίες!! Καλή συνέχεια!

Barbara made είπε...

Τι είπες τώρα?!!! Φοβερή ιστορία. Πάντως μου φαίνεται περίεργο να μην ήθελαν οι άντρες να πλέκουν οι γυναίκες!!! Υπέροχο σετάκι. Να τα χαίρεται η μικρή ζουζουνίτσα, να την χαίρεστε κι εσείς. Φιλάκια

maya:) είπε...

είσαι απίθανη!!!!!!!!!!!!!!!!!!!πάρα πολλά φιλάκια χρυσοχέρα μας!!!!!!!!!!!και πολλά γατοφιλάκια απο τον Μπέμπη!!!!!!!!

kallianira είπε...

Υπέροχη δημιουργία!!!!
Πάρα πολύ όμορφη ανάρτηση!!!
Καλή συνέχεια!!!

Ροδούλα είπε...

Πω πω φωτολαμπίδα μου, εσύ το έφτιαξες αυτό; Μπράβο σου, σε θαυμάζω. Εγώ δεν ξέρω να φτιάχνω τέτοια, και μου φαίνεται κάτι πολύ δύσκολο. Είναι πάρα πολύ όμρφο, να το χαρεί η κορούλα σου!!!
Πολλά φιλιά φωτολαμπίδα μου!!!
Καλή εβδομάδα να έχετε!!!

Manoel Carlos Alves είπε...

Passei, vi, li e gostei muito do seu blog.... Parabéns pelo blog. Aguardo a sua visita em meu blog. Se possível vote em meu blog para o PRÊMIO TOP BLOG 2012. http://inkdesignerstampas.blogspot.com

Ανώνυμος είπε...

I really appreciate your post and you explain each and every point very well.Thanks for sharing this information.And I'll love to read your next post too.

vailie είπε...

Μα εχει καταπληκτικη δουλεια ολο αυτο με τις στρογγυλαδες!
Η αληθεια ειναι οτι δεν πλεκω δαντελες, μα οταν καταλαβα την φιλοσοφια του με τα στυλακια και τις θηλειες οπως ελεγε η γιαγια μου, ολα μου φανηκαν πιο απλα!
Εχω κανει διαφορα πειραματα...ποτε δεν εχω κανει δυο ιδια!χαχαχα...παντα ξεχναω τι ακριβως εκανα στο προηγουμενο εργοχειρο...
Που να δεις τα πασουμακια...αχαχαχα...
Τα φιλια μου! Καλο βραδυ, φωτολαμπιδιτσα μου...

Ana García είπε...

Fantástica e ilustrada entrada!!

Una verdadera obra de arte, realizada con aguja e hilo.

Un saludo.

MaRia'S LiFeTiMe είπε...

Mαρακι μου καλησπερα!Τι ωραιο κεντημα!!!!!Δεν εχω λογια,πραγματικα.Εγω το λατρευω το βελονακι αλλα ποναει το χερι μου και το παραταω.Εχω φτειαξει τοσα και ταχω στη ντουλαπα.Υπεροχη αναρτηση,κατατοπιστικη για οσους δεν γνωριζαν.Εξ ανατολων ηρθε ολος ο πολιτισμος.Παντως μπραβο σου!!!!Φιλια και καλη εβδομαδα!!!!!!

Magia da Inês είπε...

▒✿▒✿▒✿✿彡
▒✿
▒✿ Olá, amiga!

Bom domingo!
Boa semana!
Beijinhos do Brasil.
✿✿彡

ΕΥΓΕΝΙΑ είπε...

Πολύ φινετσάτο, όντως!!! Γεια στα χέρια σου!

oldthings είπε...

Έχετε ένα βραβείο παρακαλώ !

Ανώνυμος είπε...

You have showed great perseverance behind the blog. It's been enriched since the beginning. I love to share to with my friends. Carry on.

eleni είπε...

Εμένα η μάνα μου πρίν παντρευτεί έκανε πινακες απο κεντήματα, τραπεζομαντιλα και τέτοια. Τωρα σταματισε. Είναι πολύ δυσκολο όμως θεωρώ. Εγω δεν θα μπορυσα. Φυσικά η αξία ενος χειροποιητου κεντήματος είναι ανεκτίμητη. Ραμμένο στο χέρι, είναι το κάτι άλλο και πανέμορφο.

Eulalia Isabel είπε...

Hermoso tu blog, lindos trabajos.gracias por la visita.

saludos

Ροδούλα είπε...

Φωτολαμπίδα μου, καλησπέρα!!!
Εύχομαι να περνάς καλά ό,τι και να κάνεις.
Σου εύχομαι ένα όμορφο μήνα και μια πολύ όμορφη εβδομάδα!!!
Με την αγάπη μου!!!

Marcela Gmd είπε...

Hi lovely, that joy to hear from you
Hope you are fine...
Have a good week!

Besos, desde España, Marcela♥

Vickie Dimitra είπε...

Καλησπέρα κι από μένα!!!Το εργοχειρο σου ειναι φανταστικό!!!Ελπίζω να το χαρεί η μικρή ζουζούνα σου...
Να έχεις μια όμορφη εβδομάδα,Δήμητρα!!!!

vasolefk είπε...

kalos se frika gistaxerakiasoy iperoxo erdoxiro

olga είπε...

Τι ωραία αναδρομή μας έκανες!! Σε ευχαριστούμε πολύ και το σετάκι υπέροχο είναι!!

Silvì είπε...

Wow! What wonderful job. Brava!

Τζέσσυ είπε...

Πολύ ενδιαφέρουσες οι πληροφορίες που συγκέντρωσες!!!!
Το κέντημα είναι απλά καταπληκτικό!!!
Καλή συνέχεια!!!

Αρμονία είπε...

Πολύ όμορφη ανάρτηση και με χρήσιμες πληροφορίες.
Αγαπώ το βελονάκι και μου το έμαθε μέσα σε μια μέρα, η μαμά μου γύρω στα 8 μου.Από τότε έχει κυλήσει πολύ νερό στο αυλάκι, είχα φτιάξει προίκες στα μωρά μου, έχω κάνει δώρα σε πολύτιμους ανθρώπους, υπήρξε περίοδος που δεν προλάβαινα να το πιάσω καθόλου.Σήμερα ως επί το πλείστον πλέκω το χειμώνα, δίπλα στο τζάκι.Εκεί που ήμουν και είμαι ανεπίδεκτη μαθήσεως, είναι οι βελόνες.
Το σετ σου είναι πανέμορφο, λεπτοδουλεμένο και φινετσάτο.Καλή συνέχεια στα χρυσά χέρια σου!

JK O SΚΡΟΥΤΖΑΚΟS είπε...

πολυ ομορφα τα πλεκτα σου!!!Εγω δεν εχω ιδεα αλλα βλεπω τη γιαγια μου που εχει φτιαξει πολλα.Καλη εβδομαδα να εχεις και ορεξη να δημιουργεις!!!!

MANUALIDADES ARTISTICAS DE AMPARO είπε...

Hola guapa pasaba ha saludarte y desearte una buena semana. Un abrazo.

Kiki είπε...

Μαράκι, εύχομαι να είσαι καλά και να έχεις μια όμορφη εβδομάδα!!!!

syros2js είπε...

ΈΙΙΙΙ... Μας λείπεις!!!
Ελπίζω όλα να είναι καλά...
Φιλάκια πολλά!!!
Καλό βράδυ!!!

Beauty Follower είπε...

Πολυ ωραια δουλεια!

.